Nespokojenost klienta

Po skončení pracovního dne vyjel náš interim manažer z firmy klienta a za pár minut mi přišel email od majitele, že spolupráci s námi končí. Byl poslední den v měsíci a ve smlouvě máme, že pokud klient není spokojen, nemusí fakturu za poslední měsíc platit. To mi přijde fér. 👇


Když jsem si email přečetl, ihned jsem panu majiteli odpověděl. Zeptal jsem se ho, zda je s naší prací nespokojený. Napsal mi, že naopak, že je spokojený, business se rozjel natolik, že teď neví, co dřív a chce najmout víc lidí nastálo. Odpověděl jsem, že jeho rozhodnutí respektuji a popřál jsem mu hodně štěstí.

Druhý den naše účetní odeslala poslední fakturu. Po pár hodinách mi od něj přišel email, ve kterém mi tvrdil, že nic platit nebude, protože dle smlouvy má právo poslední fakturu neplatit, pokud je nespokojený. ❌

Zavolal jsem mu a osvěžil jsem mu naši korespondenci, ve které jasně uvedl, že je spokojený a jeho firma po našem zásahu jede jako nikdy předtím. Nakonec to uznal a vyrovnal se s námi alespoň částečně…

Třebaže chápu situace ve firmách nebo tvrdý byznys pohled, někteří lidé jsou pro mě i tak z hlediska obchodního gentlemanství nepochopitelní. Touha ušetřit trochu peněz je pro ně silnější, než si zachovat čest a osobní integritu. Využít naše kapacity do posledního dne, do poslední minuty a za dobře odvedenou práci nezaplatit, to mi prostě hlava nebere.

I s takovými věcmi je ale potřeba v podnikání počítat. Naštěstí drtivá většina majitelů jsou čestní lidé, kteří drží slovo.